Biuro HRM (kadry i rachuba płac) jest strukturą organizacyjną Centrum Usług Wspólnych
dedykowaną do obsługi procesów kadrowych i rachuby płac, a także wspierania działań wchodzących w skład modelu kompetencyjnego tzw. „miękkiego” zarządzania zasobami ludzkimi (HRM) bez względu na formę organizacyjno-prawną i własność Partnerów (Kontrahentów), w tym na rzecz:

jednostek sektora publicznego (JST, samorządowe osoby prawne, spółki komunalne);

jednostek, których działalność jest współfinansowana środkami publicznymi (grantobiorcy, NGO, OPP);

przedsiębiorców, bez względu na formę organizacyjno-prawną (JDG, spółki osobowe, spółki kapitałowe).
Obsługa kadrowo-płacowa
Obsługa kadrowo-płacowa Partnera obejmuje pełen zakres czynności wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa (odpowiednio do rodzaju Partnera: kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, Karty Nauczyciela, odrębnych przepisów szczególnych – pragmatyk zawodowych), w tym obejmuje:

pełną obsługę umów o pracę i umów cywilno-prawnych;

prowadzenie ewidencji czasu pracy;

prowadzenie elektronicznych akt osobowych pracowników;

prowadzenie ewidencji i harmonogramów badań wstępnych i okresowych pracowników, szkoleń BHP i PPOŻ;

prowadzenie rachuby płac oraz rozliczeń finansowych z tytułu umów cywilno-prawnych, i innych tytułów np. podróży służbowych;

prowadzenie rozliczeń z ZUS i US, w tym sporządzanie sprawozdań i informacji okresowych;

prowadzenie rozliczeń z PFRON;

prowadzenie ewidencji świadczeń z ZFŚS;

prowadzenie ewidencji KPZP;
reprezentowanie Partnera przed Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych we wszelkich sprawach związanych pełnioną obsługą kadrowo-płacową podpisywania deklaracji podatkowych i deklaracji ubezpieczeń społecznych.
Wsparcie w zakresie „miękkiego” zarządzania zasobami ludzkimi
Wspieramy urzędy i jednostki organizacyjne JST w realizacji działań wynikających z kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych i Karty Nauczyciela w zakresie modelu kompetencyjnego zarządzania zasobem ludzkim (HRM), w tym:

opracowujemy regulaminy: pracy i wynagrodzeń, regulaminy: organizacyjne, służby przygotowawczej i oceny

okresowej, kodeksy (zasady) etyki i przeciwdziałania mobbingowi, polityki kompetencyjne (zasady) doskonalenia zawodowego);

inne regulacje wewnętrzne zgodnie z wymogami Partnera;

opracowujemy model ścieżki kariery dla pracowników samorządowych;

przygotowujemy zasady onboardingu (adaptacji nowo przyjętych pracowników);

prowadzimy szkolenia z regulacji wewnętrznych obowiązujących w jednostkach.
Wspieramy procesy obligatoryjne w zakresie HRM w jednostkach:

prowadzimy ewidencję i harmonogramy: służby przygotowawczej / pre- i onboardingu, oceny okresowej;

przygotowujemy materiały i prowadzimy szkolenia w ramach służby przygotowawczej;

prowadzimy egzaminy ze służby przygotowawczej na dedykowanej e-platformie;

przygotowujemy materiały do oceny okresowej pracowników;

opracowujemy wyniki oceny okresowej pracowników.
Uwagi co do zakresu świadczonej obsługi
Jesteśmy przygotowani do świadczenia zindywidualizowanych usług na rzecz jednostek na podstawie odrębnych uzgodnień, np. analiza osobowego i bezosobowego funduszu wynagrodzeń.
Jak to robimy
Budujemy wielokanałowy system komunikacji (HelpDesk) z Partnerem. HelpDesk jest obsługiwany przez personel
Centrum Usług Wspólnych

w czasie pracy Partnera. Pracujemy z wykorzystaniem wszelkich narzędzi i systemów informatycznych umożliwiający efektywną i wygodną współpracę z Partnerem. Nasze rozwiązania są zgodne z RODO i zapewniają najwyższy poziom zabezpieczeń informatycznych.
Formalna prawidłowość i jakość usług
Realizowanie obsługi jest zgodne z wymogami bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa oraz wymogami systemu zarządzania jednostkami sektora finansów publicznych określonymi w standardach kontroli zarządczej oraz standardach audyty wewnętrznego ustalonych Komunikatami Ministra Finansów. Respektujemy także wszystkie regulacje wewnętrzne Partnera, w tym normy ISO (np. ISO 9001), o ile Partner wdrożył i certyfikuje normy ISO.
Korzyści ze współpracy z 
Zapewniamy zgodność z przepisami prawa: dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy specjalistycznej, zapewniamy zgodność realizowanej obsługi z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku jednostek sektora finansów publicznych zgodność z wymogami systemu kontroli zarządczej określonego w standardach kontroli zarządczej oraz standardach audyty wewnętrznego ustalonych Komunikatami Ministra Finansów:
efektywność operacyjna: optymalizujemy procesy obsługi karowo-płacowej i HRM, co pozwala na uzyskanie maksymalnie wysokiej skuteczności i efektywności działań;
profesjonalizm i doświadczenie: dysponujemy zespołem składającym się z doświadczonych specjalistów, posiadających kompetencje i doświadczenie w zakresie realizowanej obsługi;
dostosowane rozwiązania: oferujemy indywidualnie dostosowane rozwiązania, które odpowiadają potrzebom i wymaganiom Partnerów.
Zapraszamy do współpracy!!!